Mikä on niin on

Mikä on niin on
Minä olen, kun Sinä olet

lauantai 11. joulukuuta 2010

Kyllä, jaa, ei vai poissa?

Maailmassa on paljon asioita, jotka ovat hyvin ja jotka pitää säilyttää. Lainsäädäntöä pitää säätää, sillä maallinen oikeus on kaukana oikeudesta. Miten ja millä tavoin mielestäsi asioihin voi rakentavasti vaikuttaa? Olen itse sitä mieltä, että muutos lähtee liikkeelle meistä ihmisistä. Silloin, kun sielumme on mukana siinä mitä teemme. Silloin kun ajattelua ei ohjaa omaneduntavoittelu ja omien intressien itsekäs sekä häikäilemätön toiminta.

Politiikka on kenttä, jossa vaikutetaan yhteiskunnassamme vallitseviin lakeihin. Yksi ystäväni heitti mukavan ajatuksen siitä, että ne ihmiset jotka valitsevat edustajan eduskuntaan ovat hänen työnantajiaan. Silloin heiltä pitäisi kysyä mitä päätetään yksittäisen edustajan suulla. Interaktiivisuus, työnantajilta tiedustelu heidän mielipiteestään oli ystäväni ponitti tässä asiassa. Siis, valitsijoilta pitäisi kysyä mitä mieltä minä olen koska edustan teitä! 'Kyllä' vai 'ei', 'jaa', vai kenties 'poissa'.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti