Mikä on niin on

Mikä on niin on
Minä olen, kun Sinä olet

maanantai 27. syyskuuta 2010

Tiikerin puhelu Puhille

Tikru Tiikeri soittaa Nalle Puhille, jolla on jälleen hunajat lopussa. Tikru sanoo, että hunajaa voisi saada paljon enemmän kun tyytyisi vähempään. Nalle ei tätä heti tajua, vaan miettii että tämä on Tikrun yritys saada hänet pomppimaan kanssaan läheiseen yhden hehtaarin metsään murentamaan jos mitäkin. Tikru kuitenkin osaa vakuuttaa asian olevan juurikin niin kuin hän sanoo.

"Noh, kun pomppii ylös ja alas, silloin näkee maiseman ajoittain jopa pidemmälle kuin tämä metsä missä me ollaillaan. Metsän takana on vähemmän, tai ainakin paljon vähemmän, talleja ja niikereitä kuin täällä. Niin, jos kerran siellä on teitä ja meitä vähemmän, niin silloin siellä on hinajaa enemmän. Sillä sinä olet niin kova syömää hinajaa ja minä olen niin kova pomppiloimaan rukkia kuttuluun, että näin sen on oltava."
Nalle nuoleskelee huuliaan. Hän katsoo tyhjää hinaja-purkkiaan ja sanoo mietteliäällä, vakaalla äänellä:
"Olet oikeassa, minulla on purkki täynnä tyhjää ja maarukin sen jo tietää. Mennään vain käymään siellä missä on vähemmän meitä ja enemmän hinajaa."

Tikru katselee Puhia, kun hän ahmii hinajaa uudessa metsässä.
"Noh, miltä she maistuilee?"
"Tämä on hyvää, vaikka en olisi uskonut että se voi maistua samalta tässä ja nyt täällä kuin yhden hehtaarin metsässä tässä ja nyt. Vaikka paikka on vaihtunut, hinaja on ihanaa, mikään ei ole muuttunut. Paitsi..."
"Paitsi?"
"...että, onhan täällä Nalle ja Tiikeri, ne eivät vain tienneet hinajasta ja pomppimisesta täällä mitään ennen kuin tulivat tänne. Mutta täällä on tilaa ja hinajaa on. Meidän pitää kertoa tästä metsästä ystävillemme, sillä heitä minä kaipaan tänne."
"Totta, heille pitää kertoilla missä ollaillaan, jotta hekin voivat täällä ollailla. Kenelle Puh soittoillaan ensin?"
"Varmaan sille, joka vastaa puhelimeen", Puh sanoo tietävän näköisenä ja jatkaa syömistään."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti