Mikä on niin on

Mikä on niin on
Minä olen, kun Sinä olet

tiistai 27. heinäkuuta 2010

Rattaanpyörä

Taipaleelle jäivät
nuoruuteni päivät.
Häipyi vuodet armaat
kuin Tizza Tonavaan.
Äidin vaihdoin pustaan, 
taaton tiehen mustaan.
Nuotiosta kodin mä sain.
Kun veri kuumeinen suonissa kulkee
niin kodin uksen jo matkamies sulkee.
Kaikki jäädä joutaa
kaipuu miestä noutaa
tuttavaksi uuden oudon maan.

En itke toisten tavoin
tie on avoin ja rattaanpyörä pyörii aina vain.

Ihmisille vastaan
aina ainoastaan
kun he mulle huutaa:
"Hei minne johtaa tie?"
Niin kuin tahtomattaan
pyörii pyörä rattaan
enkä tiedä minne se vie.
Se kun vain menneestä pois mua johtaa
niin siitä viis, mitä matkalla kohtaa!
Päivä nouskoon varhain
kumppaniksi parhain
kulkijalle aamunkoite lie.

En itke toisten tavoin
tie on avoin ja rattaanpyörä pyörii aina vain.

Kerran tyttö armain,
silmin siniharmain
mulle kuului yksin
ja vannoikin hän sen.
Toiset tytön veivät, -
luontoani eivät.
Toinen meistä surkoon,
mä en.
Jos kivi vierivä sammalta kaihtaa
niin miten voisinkaan arpaani vaihtaa.
Antaa jäädä naisen,
toisiin suostuvaisen.
Pyörä vie mua luokse toisien.

En itke toisten tavoin
tie on avoin ja rattaanpyörä pyörii aina vain.


Mukava vanha ralli vuodelta 1957, jonka Ilkka Rinne teki tunnetuksi tuolloin. Linkistä mukavaan soitantoon ko. kappaleesta stride-piano tyylillä. 

http://www.youtube.com/watch?v=48J7_wM9ICg

1 kommentti:

  1. Tämä "Kärrynpyörä" ralli kuvaa vanhaa hyvää aikaa jolloin "rahalla sai ja hevosella pääsi!"

    Positiivinen sanoma uskoen parempaan huomiseen.

    VastaaPoista