Mikä on niin on

Mikä on niin on
Minä olen, kun Sinä olet

lauantai 25. syyskuuta 2010

Jumalviisaus

Jumalviisautta on ihminen aina etsinyt, silloin kun etsitään elämän tarkoitusta. Se ei kuitenkaan löydy ulkopuolelta, se löytyy sisältä. Ensin on sisäinen, sitten ulkoinen.

Tarkkailemalla omaa itseäsi arvostelematta ja tuomitsematta, reflektiivisesti havainnoiden, pääset tietoiseksi oman itsesi todellisesta luonteesta. Oivallus illuusion harhasta, jonka olemme luoneet muodostaessamme itsemme joka luulemme olevamme ja joka pinnallisella tasolla olemme niin kauan kun tämän oivallamme. Jumalviisaus aukeaa, kun 'minä olen'. Lähteestä ei voi kantaa vettä, jos etsit lähdettä ulkopuolelta. 

Olet jo perillä, nyt.

1 kommentti:

  1. Kiitos toikkauksestasi!
    Olen kiitollinen jos joku teksti pysähdyttää tai havahduttaa. Silloin ollaan tässä ja nyt.
    Asian voi esittää monin eri tavoin, ydin on yksinkertainen - niin kuin minäkin.*_*

    VastaaPoista