Mikä on niin on

Mikä on niin on
Minä olen, kun Sinä olet

torstai 15. heinäkuuta 2010

Pienet kuolemat

Runoni 12-vuoden takaa...

Pienet kuolemat seuraavat,
ajavat rinnalle ja ohittavat.
Muuttavat ja muuntavat.
Sitä itseä mikä olin vielä eilen
ja sitä mikä olen tänään.
Pienet kuolemat jalostavat.

Pienet kuolemat auttavat käsittämään,
kuinka pieni ihminen
olin eilen ja olen tänään.
Pienet kuolemat saavat itseni kasvamaan.
Käsittämään, että olen suurempi tänään kuin eilen.
Suurentuessa pienenen.

Pienet kuolemat ovat esiasteita,
asteita kohti tarvittavaa
astemäärää ymmärrykseen.
Valmistumisjuhlana kuolema
ja luokalle jäädessä uusi syntymä.


Tulkintaa on mukava harrastaa. Egon kuolemaa jo tuolloin haetaan, elämäkin jo pilkottaa. Ei kaikkea voi heti oivaltaa. *_ '

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti