Mikä on niin on

Mikä on niin on
Minä olen, kun Sinä olet

lauantai 10. heinäkuuta 2010

Kosinta

Kansanauto Kupla tapasi Morriksen. "Miniä äidilleni, sinäkö se oot?"
"Et ole vielä kosinut. Vai oliko tuo kosinta?", Morris kehräsi.

Autoteollisuudessa on ollut jo pitkään uudet tuulet. Yhteistyö kukoistaa, mutta samalla jotain on menetetty. Kansallinen identiteetti ei ole enää vahva, konepellin alta saattaa löytyä yllätys. Mitsubishissä on Volkswagenin diesel-moottorit, Saabissa on ollut Opelista tuttuja komponentteja. Lada on saanut Renaultilta osia, suunnitteluapua ja eleganssia. Maailmassa on paljon autoja, joista ei oikein enää tiedä mitä maata ne edustavat. Kaikki liikkuvat paikasta toiseen ja merkistä huolimatta, niillä on yhteinen päämäärä.

Morris katsoo rakastavasti Kuplan ajovaloumpioon ja sanoo, "sinä olet Beetle, uuden polven kansanauto. Oletko uskollinen minulle?" 
"Se vähän riippuu sinun tekniikastasi, jos olet hyvä niin olet minulle kultajyvä. En minä  sinua  mihinkään vaihda, se on mennyttä aikaa kun olin koko kansan auto." 

Yhdistyykö seuraavaksi Beetle ja Mini? Kuka tietää, tietääkö kukaan?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti